بزرگترین طرح روسازی بتنی درزدار در بندر شهید رجایی بهره برداری می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بخشی از مرحله نخست اول بزرگترین طرح روسازی بتنی غیرمسلح درزدار (بتن الیافی) کشور در بندر شهید رجایی تا پایان خردادماه امسال آماده بهره برداری می شود.

بزرگترین طرح روسازی بتنی درزدار در بندر شهید رجایی بهره برداری می شود
1400/03/22 09:06:41

علیرضا محمدی کرجی‌ران روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: اجرای مرحله نخست طرح روسازی بتنی غیر مسلح درزدار در بندر شهید رجایی از آغاز فصل زمستان سال گذشته کلید خورد.
وی با اشاره به هزینه های گزاف ترمیم روسازی و انجام مکرر عملیات تراش و روکش آسفالت معابر در بندر شهید رجایی طی سالیان اخیر، بیان داشت: به منظور ارتقا کیفیت عبور و مرور، کاهش هزینه های ترمیم سالیانه آسفالت و افزایش سطح خدمت دهی و رضایت از معابر اصلی و اراضی پشتیبانی این طرح اجرایی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این طرح که در نوع خود بزرگترین عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور محسوب می شود، هم اکنون با تلاش و توجه ویژه و همچنین اتخاذ تدابیری برای رفع چالش کمبود سیمان از طریق تخصیص سهمیه ویژه از کارخانه سیمان هرمزگان، در ۱۷محور به طول ۱۸ کیلومتر و سطح ۲۲۰ هزار مترمربع با پیشرفت۲۶ درصدی درحال اجراست.
محمدی کرجی ران تصریح کرد: در این طرح، فناوری «روسازی بتنی درزدار غیرمسلح» به علت میزان تردد بالای کامیون های حامل بارهای سنگین در بندر شهید رجایی و با هدف کاهش هزینه های نگهداری و افزایش طول عمر مفید روسازی از حداکثر پنج سال به ۲۰ سال، انتخاب شده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، همچنین در خصوص زمان بهره‌برداری از طرح گفت: به منظور بهره‌برداری سریع تر از محورهای در حال اجرا و جلوگیری از اختلال در ترافیک معمول بندر، هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ متر شامل پنج محور اصلی و یک محور پایلوت از اراضی پشتیبانی آماده بهره‌برداری است.
محمدی کرجی ران ابراز امیدواری کرد تا پایان خردادماه یکهزار متر دیگر نیز آماده بهره‌برداری شود این در حالی است که به موازات آن، عملیات اصلاح و تثبیت زیراساس سایر محورها با آهک و سیمان، هم اکنون در حال اجراست و پس از اتمام این مرحله، اجرای روسازی بتنی درزدار در هر محور، بلافاصله عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی روند اجرایی فاز دوم، این طرح برای ۲۲ کیلومتر دیگر از محورهای بندر در حال مطالعه و برنامه ریزی برای اجراست.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی