۹۲ پرونده تخلف سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی از تشکیل ۹۲ پرونده تخلفاتی در زمینه عرضه سیمان از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: ارزش این پرونده ها ۱۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال است.

۹۲ پرونده تخلف سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد
1400/03/11 14:40:14

یوسف پایدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پرونده ها در جریان ۷۷۸ مورد بازرسی از واحدهای عرضه سیمان تشکیل شده است، افزود: در راستای تداوم تشدید اقدامات نظارتی، بازرسان مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان حضور داشته و بر روند تولید، نحوه توزیع و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار نظارت مستقیم دارند.

وی اظهار داشت: به منظور رصد و نظارت بر فهرست توزیعی اعلام بار شرکت سیمان صوفیان، فهرست های توزیعی عمده فروشان و صنایع سیمان بر و همچنین رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص سیمان، ۵ گروه بازرسی ساماندهی و بر فرایند یاد شده نظارت مستمر دارند.

پایدار با اشاره به اینکه ثبت نام، صحت سنجی و تایید انبار ۲۴۰ واحد فروشنده مصالح ساختمانی آذربایجان شرقی در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ظرف یک هفته اجرایی شده است، ادامه داد: پرسنل نظارت و بازرسی در محل سازمان صمت استان، برای آموزش، ثبت نام، اخذ مدارک و تائید ثبت نام فروشندگان سیمان در سامانه های مربوطه حضور دارند.

به گفته وی صدور و یا تمدید پروانه کسب برای واحدهای فاقد انبار در استان ممنوع بوده و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ملزم به پیگیری این موضوع است.

پایدار، اعلام باربر اساس لیست اعلامی اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در مرکز استان و شهرستان های تابعه بر اساس برش های استانی تعیین شده از سوی کارخانه سیمان صوفیان را الزامی دانست و یادآور شد: با اخذ فهرست توزیعی عمده فروشان سیمان از جانب شرکت سیمان صوفیان، بازرسان سازمان بر فرایند توزیع نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان، موضوع تامین سیمان مورد نیاز استان از سایر استان ها به کارخانه سیمان صوفیان ابلاغ شده است، افزود: به منظور رصد فضای مجازی و گرانفروشی در برخی سایت های فعال، هماهنگی های لازم با دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به بازرسی از تعداد ۱۹ واحد تولیدی سیمان بر در استان، گفت: میزان دریافتی و مصرفی سیمان در خط تولید واحدهای تولیدی بتن آماده و تیرچه بلوک از جمله مواردی است که با جدیت دنبال می شود.

تهیه سیمان در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر دشوار شده و قیمت هر کیسه سیمان به بیش از ۵۰ هزار تومان افزای یافته است؛ بروز این وضعیت، انتقاد شهروندان از تولید و توزیع این محصول را سبب شده است.

در همین حال مسوولان نهادهای ذیربط اعلام کرده اند که تزریق مویرگی سیمان به بازار در آذربایجان شرقی ادامه دارد و کمبود این محصول جای نگرانی نیست.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی تنها یک کارخانه سیمان در شهر صوفیان در ۲۵ کیلومتری غرب تبریز وجود دارد.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی